Tallkotten

I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du börjat andra klass i skolan, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

Som spårarscout får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.
Du lär dig något nytt nästan varje dag i Scouterna, det är alltid roliga saker men ibland är de också väldigt bra att kunna. Som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Men till skillnad från hur man gör i skolan läser vi inga böcker om knivar och bandage, vi lär oss genom att göra, genom att prova på allt på riktigt istället. Medan vi gör det samarbetar vi alltid i patruller, små grupper där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans kan man alltid hjälpas åt att hitta på ännu roligare saker.
Självklart åker vi på övernattningar, utflykter och läger under året.

Mötestid & plats
Måndagar: 18:30 – 20:00.
I scoutlokalen Taggen på Torsten Alms Gata 40.

Ledarna
Du når ledarna på tallkotten[at]ornsberg.org