Scoutföräldrar: sätt igång att slöjda!

28 oktober, 2017 av Admin

Hej scoutföräldrar!

Nu närmar sig scoutkårens årliga julmarknad med stormsteg: 3 december är det dags. Julmarknaden är inte bara en fin tradition utan också kårens stora inkomstkälla. Här spelar försäljning av hantverken viktig roll. År 2015 kom nästan 10 % av inkomsterna från försäljningen av hantverk. Det är bra!

Nu är vårt förråd av hantverk nästan tomt. Vi behöver alltså nytt hantverk!

Ni som kan slöjda, sticka, virka, snickra, pyssla: sätt igång! Ni som har familjemedlemmar, släktingar och vänner som är duktiga och tycker om att hantverka:

be dem om hjälp! Vi vill ha allt från stickade vantar och cernitleratomtar till fågelholkar. Stort som litet.

Lite info vad gäller stickat och virkat: naturmaterial och naturfärger säljer bäst.

Ni kommer snart få ett formulär där ni kan fylla i ert bidrag till marknaden, men vi vill alltså redan nu uppmana er att sätta igång att slöjda i höstmörkret. Ju mer hantverk vi får in, desto mer regntäta tält kan vi sedan köpa in, så slipper barnen regn i nacken när de är på läger. 🙂

Varma hälsningar från den ivrigt arbetande julmarknadskommittén